sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Hupsista.

No niinpä. Tulinpas sitten kuitenkin perustaneeksi jonkin sortin blogin, vaikka ennakkoasenteeni olikin kohtalaisen "no emmää ny tiiä...". Aina ei mee suunnitelmien tai vastaavanlaisten mukaan.

Täällä sitä siis ollaan, Beaufortissa, Luxemburgissa. Kyllä, kyseessä on Forssaa isompi alue! Homman nimihän on se, että suoritan koulun pakollisen harjoittelun täällä, A bis Grand Prix -tallilla (
http://abisgrandprix.lu/). Talli on noin 40 hevosen kouluratsastustalli, jossa on tällä hetkellä töissä neljä ratsuttajaa, kolme hevosenhoitajaa (minä siis yhtenä) ja tallimestari. Tallin välittömässä yhteydessä on ravintola, Ristorante Ballanti, jonka alakerrassa minä asun. Huoneeni on pieni, mutta mulle ihan riittävä ja oma vessa löytyy onneksi. Saan syödä ravintolassa sen aukiolopäivinä kerran päivässä ilmaiseksi, mikä on JEES. :) Voin suositella erittäin lämpimästi, sekä ruuan että henkilökunnan osalta!


Mitäs minä täällä sitten teen? Noh, "olen hevosenhoitaja(harjoittelija)" on näiden vajaan parin viikon jälkeen kai jokseenkin oikea vastaus. Laitan hevosia kuntoon ratsuttajille ja huollan hevoset ja varusteet liikutuksen jälkeen pois. Näitä päivittäin ja lisäksi tietysti kaikennäköistä muuta tallin päivittäisiä tai harvemmin tapahtuvia rutiineja. Nyt viikonloppuna kun ei ole yhtä kiireistä kun arkena, kolmen hevosen ollessa to-su kisoissa ja kahden ollessa eilen päiväkseltään, olen mm. siivoillut yleisiä tiloja ja maneesin katsomoa. 


Tässäpä siis maistiaisia tunnelmistani, jatkoa seuraa ajankohtana x! Itse lähden nyt maistelemaan ravintolan herkkuja. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti